Als je vind dat de examen te zwaar is beoordeeld kun je een klacht indienen bij de examencommissie.

Als je voor je examens en voor je herexamens zakt kan je niet verder naar het volgende leerjaar. Ook kunnen de leraren je adviseren om een andere opleiding te kiezen als ze vinden dat dit niet bij je past. Ze kunnen je niet dwingen om van opleiding af te gaan mits je voor het 2de keer zakt in dezelfde leerjaar
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Er is toch geen volgend leerjaar na examens of herexamens? Een opleiding wordt juist afgerond met (her)examens. De laatste zin van je antwoord vind ik overigens onduidelijk. Wat bedoel je daar precies mee?

Andere antwoorden (4)

Dan is het aan te raden het laatste leerjaar over te doen, en zo volgend voorjaar een goed voorbereide herkansing te krijgen. Anders heb je geen diploma.
Amadea
9 jaar geleden
derde herkansing is betalen voor je examen bij sommige opleidingen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je dit jaar niet haalt, zou je dit jaar over moeten doen. Tenzij je al een keer eerder bent blijven zitten, dan heb je de kans dat je naar een andere school moet of dat je een lager niveau moet kiezen.

Als je vind dat een bepaald examen te moeilijk in elkaar zat of dat een leraar de stof niet goed heeft doorgenomen, kan je dat aan de examencommissie doorgeven, dan gaan ze ernaar kijken, of met de leraar erover praten. Als je geluk hebt doen ze er wat aan.

Als je nog examens moet doen, heel veel succes nog even!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of bijbetalen om nog een herkansing te mogen doen, of je laatste leerjaar nog een keer overdoen. Als jij daarentegen vind dat je examen niet goed nagekeken is mag jij een klacht indienen en dan zal er nog een keer naar je examen gekeken worden.