mag school geld als sanctie vragen?

Hallo,

Er zat iemand een spelletje op zijn laptop te spelen tijdens de les.
Nu moet hij daarvoor 25 euro betalen.
Ik zit nu op het Hoornbeeck College en krijg een brief waar allemaal zulk soort regels in staan.
In de bijlage staat een stukje van die regels
Maar mag school wel geld vragen omdat er een spel staat op de laptop die je zelf hebt gekocht.(Ook de harde schijf hebben we zelf gekocht en betaald).

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

De school mag geld vragen als sanctie bij overtredingen als die regel vooraf bekend was, bijvoorbeeld doordat hij in een schoolreglement staat. Als je je aanmeldt bij de school betekent dat ook dat je het schoolreglement accepteert . (Dit reglement moet dan wel bekend zijn of worden gemaakt uiterlijk op het inschrijvingsmoment.)

Is een bepaling onredelijk dan kun je desnoods de rechter ernaar laten kijken als je er met de school niet uitkomt en er een rechtszaak wordt aangespannen. De rechter kan dan zo'n bepaling matigen. Zo'n rechtszaak kost natuurlijk ook wel wat - en die ga je niet om een bedrag van euro 25.- voeren.
Computoon