Wat wordt er allemaal in een toelatingsexamen voor een HBO opleiding gevraagd?

Sommige opleidingsinstanties accepteren leerlingen van 21 jaar of ouder na het slagen van het toelatingsexamen, wat kan je in het algemeen van zo een examen verwachten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Onderdelen 21+ Toets

Het toelatingsexamen 21+ bestaat uit de volgende drie onderdelen: Nederlands, Engels en een vaktoets. De vaktoets verschilt per opleiding. Alle onderdelen zijn op het niveau van het havo-eindexamen.

http://www.inholland.nl/opleidingen/21plustoets/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb zo'n toets gedaan vorig jaar.

Ik kreeg wat vragen die bij de IQ test zou kunnen tegenkomen. Wat rekenen, getallen lijnen aanvullen, d's en dt's en een flink stuk begrijpend lezen.

Ik kreeg deze k*t tekst:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2698/Sport/archief/article/detail/650071/2005/10/29/Voetbal-is-geen-kunst.dhtml

En daar moest ik vragen over beantwoorden, onder andere:
"Op welke vraag geeft de tekstschrijver hier het antwoord?"
En het antwoord "Is voetbal een kunst?" was niet goed.

En ik kreeg een reken vraag:
Kees weegt 125 kg, Willem is de helft zo zwaar, hoe zwaar is Willem?

A. 80kg
B. 90kg
C. 100kg
D. 110kg

Weet jij het antwoord? Ik niet...

Toegevoegd na 22 seconden:
Mijn toets kwam van de NTI