Een vriend van mij wil graag engels leren.Waar kan ik leuke lessen en leerstof vinden voor iemand met vmbo-niveau?

Om uit te printen.Liefst uit een echt schoolboek.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Boeken en lesmateriaal kun je vinden in de bibliotheek en in tweedehands( studie) boek winkels. Daar kun je ook veel digitaal lesmateriaal vinden. Cd's/ dvd's etc. makkelijk te kopieeren naar bv IPOD.

Bedenk wel dat veel kinderen tegenwoordig op de basisschool al engels krijgen. Zij stappen dus al snel met iets meer basiskennis de vervolgopleiding in en daar zijn de boeken vervolgens weer op aangepast.

Op het internet zijn ook veel rijmpjes en filmpjes te vinden in het engels.
http://www.boowakwala.com/kids/boowakwala-world-fish-count.html
Die teksten kun je ook gebruiken.
Simpel spul, maar t werkt wel.

Een taal leren spreken is vooral een kwestie van heel veel doen en heel veel horen.
Herhaling, herhaling, herhaling.
En hoe afhankelijker je van het leren van de taal bent hoe snelle het gaat.

Een maand in een land waar niemand jouw taal spreekt doet wonderen, dan moet je wel.

Dus een pen- of chat vriend of vriendin die alleen Engels spreekt is misschien ook een idee.

En bewust luisteren naar tekst van Engels talige muziek.
Ik vind het altijd frappant dat er vaak wel meegezongen of gehumd wordt maar veel mensen geen idee hebben waar het lied over gaat.

Leuke opdracht is misschien op you tube z'n favo Engels talige nummers bekijken maar dan ook vertalen. Al was het maar in grote lijnen. Vervolgens kun je de lyrics altijd wel ergens downloaden en vertaling verfijnen. Dus eerst op gehoor. Later via schrift.

Succes!!!

Toegevoegd na 2 minuten:
Gratis: http://www.talkenglish.com/

En eveneens gratis:
http://74.125.77.132/search?q=cache:W4FspmFr-z4J:www.englishclub.com/learn-english.htm+learning+how+to+speak+english&cd=3&hl=nl&
ct=clnk&gl=nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk door in je omgeving rond te vragen. Er is vast wel iemand in je omgeving die iemand kent die zelf op het VMBO zit, en dit soort boeken in zijn bezit heeft. Als dat niet lukt kun je overwegen om een briefje in de supermarkt op te hangen, of b.v. navraag doen bij een VMBO-school in de buurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik stel voor om hem veel engelse TV met ondertiteling te laten kijken. en later zonder.

het hielp mij ook toen ik engelse spelletjes begon te spelen. dan gaat het namelijk onbewust.

verder zijn er op internet genoeg cursussen om het snel te leren voor een scherpe prijs :)