Als een (zieke of anderszins) collega plotseling vervangen moet worden dan mag hij dat zeker. Het werk moet doorgaan, een goed werknemer heeft de plicht daar aan mee te werken.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ook als mij van te voren gevraagd is of ik kan?
Ik gezegd heb dat ik niet kan omdat ik een andere afspraak heb staan.
Plus het feit dat ik de dag ervoor uit de nachtdienst komt?
Amadea
10 jaar geleden
Oei. En hoe lang geleden was dat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
is nog niet gebeurt moet over 2 weken maar er is gezegd dat wanneer er niemand kan werken er gewoon iemand in gepland word en aangezien ze mij daar meestal voor vragen. vandaar dat ik van te voren al naar informeer.
Amadea
10 jaar geleden
Dan zou ik als ik jou was dit met mijn collega's bespreken, uitleggen waarom jij echt niet kan, en vragen wie van hen die dienst wil draaien!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dankje hoop dat het vanzelf opgelost word. Maar kom wel goed.

Andere antwoorden (2)

Als het rooster er hangt voor over 3 weken en de regel bij jullie is dat inroosteren minimaal 1 week van tevoren gebeurd, dan mag dat ook.
Iets anders zou zijn als het 1 dag van tevoren aangekondigd wordt of wanneer jij bijvoorbeeld vrij hebt gevraagd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zou dus betekenen dat je nooit iets kan inplannen omdat je evt door je werk gevraagd kan worden. Dan kunnen ze beter het rooster ook weg laten en die per week uitgeven. Ik maak mijn afspraken nadat ik mijn rooster gehad heb. dan kan een werkgever toch wel vragen of je kan zo niet dan moet je als werknemer toch niet je afspraak verzetten omdat je werkgever dat van je vraagt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de afspraak is: rooster wordt week van tevoren bekend, dan hoor je daar je overige plannen mee te maken. Ik weet niet hoe dat bij jullie geregeld is he,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat is zo maar bij ons gaat het meestal zo dat wanneer het rooster uit is kan je plannen maken. was eigenlijk nooit een probleem maar er zijn steeds minder oproepkrachten waardoor er steeds meer van de vaste krachten verwacht word om extra te werken naast je uren die je al werkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou, daar heb je dan je antwoord.
Wel moet je even in je cao of contract kijken of jij die extra uren wel mág werken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt. ga van de week even kijken
Valt jouw bedrijfstak onder een bepaalde cao? Dan staat in de cao als het goed is omschreven wat de afspraken hier omtrent zijn. Vaak is geregeld dat, als je binnen een bepaalde termijn, een roosterverandering krijgt, je extra financiele compensatie hoort te krijgen.

Is er geen cao voor je bedrijfdtak? Dan hebben we te maken met redelijkheid en billikheid van beide partijen; de werkgever en werknemer. Van beide partijen wordt een redelijke en flexibele opstelling verwacht. Je moet er uiteindelijk toch samen uit zien te komen, nu en in de toekomst. Anders krijg je onwerkbare arbeidsverhoudingen.
AlphaLimaSierra