Waarom moet je voor een toelatingstoets tot HBO meer dan 200 euro voor betalen ?

Ik zag op de Avans website, dat als je een toelatingstoets wilt doen, dan je dan meer dan 200 euro daar voor moet betalen. Is dat altijd zo duur ? Kan dat niet ergens anders of vergoed worden of zo ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Toelatingsaexamen doen bij Avans is gratis, staat op bijgaande site... Waaruit bestaat het toelatingsexamen? Het toelatingsexamen bestaat uit drie onderdelen: Economie, Wiskunde en Communicatieve vaardigheden. Hoe kan ik me inschrijven voor het toelatingsexamen? Als je voor september van het studiejaar dat je begint met je voltijd-opleiding, 21 jaar bent kun je deelnemen aan het toelatingsexamen. Wanneer je een mailtje stuurt naar instroom.amb@avans.nl , krijg je via de mail informatie over de verschillende onderdelen van het toelatingsexamen en de bijbehorende boeken die je daarvoor kunt bestuderen. Wat je verder moet doen om je in te schrijven, staat ook in deze mail vermeld. Zijn er kosten verbonden aan het toelatingsexamen? Nee, je hoeft niets te betalen om deel te kunnen nemen aan het toelatingsexamen.

Bronnen:
http://www.avans.nl/smartsite.shtml?id=35379

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100