Nee, om aan het HBO te kunnen beginnen heb je minimaal een MBO4 diploma nodig.

Wel kan je een 21+ instaptoets doen als je niet aan dit criterium voldoet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Er zijn uitzonderingen:

Soms hoef je geen 21 jaar of ouder te zijn voor een toelatingsonderzoek. Dit is het geval bij kunstopleidingen. Het bestuur van de universiteit of hbo-instelling bepaalt of je aan dit onderzoek mag deelnemen.

Voor inschrijving aan de Open Universiteit gelden geen vooropleidingseisen. Wanneer je 18 jaar of ouder bent, mag je je aanmelden voor een opleiding. De opleidingen van de Open Universiteit zijn allemaal erkend.
AlphaLimaSierra