Heb een nieuwe auto gekocht en betaald volgens contract. Verkoper heeft een foutje gemaakt door dubbele korting te geven. lees verder...

Hier kwam hij later mee toen ik de auto al thuis had. Heb gezegd dat ik er wel over wil praten, hij laat niets meer horen. Na 2 maanden laat hij weten dat hij erover wil praten ik zeg prima. Ik stel per e-mail een dag voor dat hij bij mij op kantoor langs kan komen en hij reageert nu al 2 weken niet (wel leesbevestiging) en de afspraak die ik voorstelde was voor vandaag.

Nu kan hij de pot op mijn praten, dat doe ik niet meer dat is te laat. Ik heb betaald volgens contract en hij zit er niet achteraan. Wel wil ik nog een factuur omdat de aankoop zakelijk is. Is hij verplicht een factuur te sturen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Indien de korting onrealistisch is sta je in je ongelijk. Echter als de korting reëel is, dan kan hij je niets doen. Wel moet hij je een factuur versturen mede omdat hij zich ook moet verantwoorden naar de belasting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als die 35.000 EUR de listprice is, is 2x 1.500 EUR korting niet overmate veel. Als die 35.000 EUR reeds een korting van 20% bevat (en dus de listprice 43.750 of hoger was), zou je die 1.500 EUR kunnen terugbetalen. Zeker als zakelijk rijder kom je gegarandeerd nog eens terug in die zaak.
Over het algemeen sta je als consument zeer stevig in je recht. Alleen als zeer overduidelijk is dat je teveel korting hebt gekregen, of als je dat uit de beschikbare documentatie had kunnen weten, hebben ze een zaak.

Pas op, soms krijgt een autoverkoper van zijn baas op zijn kop omdat hij een auto 'te goedkoop' heeft verkocht, en proberen ze je achteraf nog om te praten. Ik heb dat gehad met een gekraste ruit, die ze op *mijn* verzekering wilde laten verhalen, terwijl was afgesproken dat de ruit vervangen zou worden. Ik heb echt ruzie gehad om die ruit volgens afspraak te laten vervangen, het hoofdkantoor van de keten heeft er nog in moeten bemiddelen. Laat je daarom niet teveel onder druk zetten!

Jij hebt de factuur ook nodig. Zij mogen zeker het sturen van een factuur niet laten afhangen van je betaling, eerder andersom ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een zakelijke aankoop is kun je in die zin niet van consument spreken en gelden er enigszins andere regels.
Normaal gesproken ben je ten alle tijden verplicht een factuur te versturen of aan de klant mee te geven. Ik zou het als volgt oplossen. Bel het autobedrijf en vraag naar de administratie of boekhouding. Vraag hun de factuur op te zoeken en deze toe te zenden of een copy daarvan. In de regel sturen ze hem direct toe en hoef je ook geen contact meer te hebben met de vervelende verkoper. succes !!