Studiefinanciering van hbo p naar universiteit, waar heb ik recht op?

hallo,
Ik heb in 2011 voor het eerst studiefininaciering gekregen. Maar ik deed deze opleiding 2 maanden. Daarna deed ik een opleiding 1,5 jaar en haalde ik mijn propedeuse. Nu wil ik graag naar de universiteit, maar ik weet nu niet waar ik hoelang recht op heb. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Krijg ik genoeg stufi voor iedergeval universiteit bachelor? Volgens de site van de rijksoverheid val ik nog wel onder de studiefinanciering en niet het leenstelsel.

Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het gaat om het aantal maanden dat al studiefinanciering gekregen is. Meestal loopt de studiefinanciering een jaar door. Ook al is er maar 2 maanden gestudeerd.
Dus mogelijk is al 3 jaar studiefinanciering gegeven.
Dan is er nog het feit dat je van studie wisselt. Het recht van studiefinanciering blijft zolang je nog bezig bent met dezelfde studie. Zeer waarschijnlijk wordt de stap van hbo naar universiteit gezien als verandering van de studie. En het starten van een nieuwe studie.

De kans is groot dat aan het einde van de studie een studieschuld zal zijn. En dat deze situatie onder het leenstelstel valt.

Dit is een situatie waarbij vooraf een financieel plan gemaakt wordt en vooral de financiële risico's in kaart gebracht dienen te worden.