Wat is het start salaris voor een WO student gemiddeld?

Dat verschilt per gebied, maar wat is het gemiddelde voor bedrijfskunde? En dan bij werkgevers in de consultancy?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Hier op de site staan al antwoorden dacht ik, die verwijzen naar http://jobdat.com/homepage . Gemiddeld is het dus zo 2700 voor een WO student in de Strategy Consulting.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Dat is echt wel maximaal
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ronron1212, nee hoor. Dat is vrij gemiddeld. Oudmedestudenten, die onlangs zijn afgestudeerd zitten zo tussen de 2400 en 3200 bruto p.mnd (excl.vakantiegeld,13emaand enz) voor een startersgunctie, later gelukkig meer.
ronron1212
9 jaar geleden
zonder ervaring ja ja
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zonder (fulltime) ervaring ja! Is niet zo ongebruikelijk voor een WO starter, zeker niet voor de mensen die een van de betere traineeships doen.... Zelf heb ik biedingen die erover heen zitten...
Consultancy is nogal breed, bij de top strategyfirms als bcg, mckinsey verdient een starter gauw 45 tot 50.000 op jaarbasis. Bij de wat gewonere consultancykantoren is het een heel stuk minder. Met een wo master bedrijfskunde verdien je rond de 2800 bruto gemiddeld.