kan je studiefinanciëring stopgezet worden bij langdurig verzuim als je meerderjarig bent?

Ik ben 24 en doe een mbo4 opleiding.
Aangezien ik vwo heb gedaan vlieg ik gemakkelijk door de stof heen. Vanwege hoge vaste lasten moet ik veel werken en verzuim ik af en toe één of meerdere uren.

Kan studiefinanciering ingekort worden als je ten eerste op een mbo4 opleiding zit, en ten tweede meerderjarig bent?

Ik ben niet absurd veel afwezig maar er wordt al een notitie gemaakt als je meer dan 16 uur afwezig bent geweest..

Ik lees verschillende dingen op internet, heeft iemand het juiste antwoord?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
16 uur per ??? week, maand of tot nu toe vanaf september?
Ik weet wel dat bij sommige ROC je geen voldoendes op je rapport krijgt en dus blijft zitten als je regelmatig verzuimt. Ook al ben je alle repetities aanwezig. Stond in de schoolgids.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
16 uur in totaal volgens mij, dan gaan ze je al melden bij duo.
Maar geld dat voor ROC dan ook voor niveau 4? En voor meerderjarigen?

Het beste antwoord

De prestatiebeurs geldt vanaf 2005 ook voor mbo niveau 3 en 4.
Doe je een opleiding op niveau 1 of 2, dan is je beurs altijd een gift. Doe je echter zoals jij een opleiding op niveau 3 of 4, dan wordt de beurs pas een gift als je je diploma binnen 10 jaar haalt, gerekend vanaf je 1e maand studiefinanciering. Haal je geen diploma, dan moet je alles terugbetalen: je basisbeurs, je aanvullende beurs en je studentenreisproduct. Alleen je aanvullende beurs over de eerste 12 maanden mag je altijd houden.

Let op: Bij spijbelen kan de basisbeurs in een rentedragende lening worden omgezet.
Studiepunten zijn alleen intern / indirect van belang. Bijvoorbeeld om de studie voort te kunnen zetten of om geen negatief studieadvies te krijgen.
fisbel
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor stufi geldt alleen dat je voldoende punten haalt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
fisbel
9 jaar geleden
Ik vul uw antwoord even aan:
Voor stufi MBO niveau 3 of 4 geldt dat je voldoende punten haalt, zodat je je studie kan afronden met een DIPLOMA binnen de 10-jaren termijn. De studiefinanciering (lening) wordt dan omgezet in een gift.