"Papa & Mama"-diploma, goed idee?

Toen wij onze hond kochten moesten we 4 keer op de koffie langskomen en door de ballotage: de fokster wilde zeker weten dat we het Maltezer leeuwtje goed zouden behandelen. Ze is na 13 gelukkige jaren helaas gestorven, dat doet nog elke dag pijn.

Maar: Mensen mogen kinderen op de wereld schoppen zonder enige opleiding of besef wat ze aan het doen zijn. Sommige ouders hebben er werkelijk geen benul van wat opvoeden nou precies voor verantwoording is....

Is het een plan om te gaan verplichten eerst een "papa & mama"-diploma te behalen, en anders (bijvoorbeeld) kinderbijslag in te houden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Het is een heel eng idee dat iedereen zich maar mag voortplanten, zonder een benul te hebben van hoe je een kind moet opvoeden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Oh en dan dus zomaar kinderbijslag inhouden en dat kind nog ongelukkiger maken?

Ik zou eerder ouders naar een verplichte cursus sturen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
compleet met je eens..mocht je willen weten waarom stuur een inbox...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Compleet met je oneens. Dit is betutteling ten top. Ook kinderen van ouders die weinig benul hebben van opvoeden kunnen uiteindelijk heel goed terecht komen. Daar zijn bergen voorbeelden van te vinden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hapax, wat had ik je graag een goeie beoordeling gegegven, ware het niet dat je dan niveau2 moet hebben. Ik deel geheel jouw mening. Als er een inburgeringscursus bestaat moet er zeker een oudercursus zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ho ho stop, niet doen. jullie komen aan m'n brood.Doordat het met veel mensen in hun jeugd niet helemaal lekker is verlopen heb ik nu werk ;) (coachingsbureau)

van de ene kant ben ik het met je eens en van de andere niet.
ook uit een slechte opvoeding kun je sterk en zelfstandig opgroeien, en ook uit een goede opvoeding kun je in de goot belanden.

Als we er nu eens van uitgaan dat elke (normale) Ouder van zijn kinderen houd, het beste met ze voor heeft dan denk ik dat elke ouder zijn kinderen opvoed naar beste kunnen.
wie bepaald de norm wat een goede opvoeding is. jij of ik.
ik voed mijn kinderen heel anders op als jij, is mijn manier beter dan de jouwe? Als jij het nu op jouw manier doet en ik op de mijne hoop ik dat we het beide goed doen.
Om mij heen zie ik veel manieren van opvoeden, vanuit mijn perspectief zitten daar goede en slechte manieren bij, maar zo zullen anderen echt wel kritiek hebben op mijn manier, terwijl ik het echt naar beste kunnen en met liefde doe.
voorbeeld: zacht geel zand met daarin een glijbaantje. mijn zoontje toen 2+ glijd, loopt om en glijd weer. een moeder staat de hele tijd naast die glijbaan. op een gegeven moment komt ze boos naar mij toe dat ik daar nu echt zelf moet gaan staan. Ik ben van mening dat ze van vallen leren en aangezien er hier geen risico is op letsel geef ik mijn zoon de kans te vallen zodat hij later dat niet meer hoeft te leren als het wel gevaarlijk is.
ben ik nu de slechte opvoeder of die moeder uit het voorbeeld.
ik denk geen van beide, we hebben alleen een andere visie op opvoeden. welke zou jij in je cursus opdringen?

Ik denk wel dat er aanbod moet zijn, maar dat is er. en bij ontspoort gedrag moet ingegrepen worden, maar dat gebeurd al.
volgens mij ligt het allemaal niet zo simpel als je stelt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik sluit me bij Prana aan, hoewel ik het pricipe van PLR volledig ondersteun...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iedereen lijkt me wat overdreven, maar de schrijnenste gevallen zouden kunnen beginnen met een verplichte kijksessie naar de Nannies, zodat ze in kunnen zien dat het aan hun ligt en niet aan de kids.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heel goed idee, en dan aborteren we iedereen die niet gediplomeerd ter wereld is gekomen...

Zeer goed idee...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Enorm slecht idee. Hoe wil je dat invoeren?
Abortus als je geen diploma hebt? Verplicht anti-conceptie?
Kinderbijslag inhouden? Ja daar help je het kind mee.......
Verplicht uit huis plaatsen omdat de ouders vinden dat de overheid geen recht heeft zich met opvoeding te bemoeien? Lang leve het gezin als hoeksteen van de samenleving.....

Daarbij krijgen mensen al honderd duizenden jaren kinderen en is de mensheid zover daar niet slechter op geworden.
Hulp beschikbaar stellen is 1 ding. Verplicht stellen is ronduit verkeerd.

Kijk eerst eens waarom kinderen tegenwoordig zichzelf op moeten voeden. Ouders die ieder werken om rond te kunnen komen. Een arbeiders partij die zich niet eens hard wil maken voor werknemers om het wettelijk minimum loon te verdienen.

Opvoeding is een taak van de ouders en niet van de overheid! Ik verhuis nog liever naar donker afrika dan dat ik me aan een dergelijke dictatuur zou onderwerpen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben tegen het diploma gedeelte. Want heel veel ouders kunnen tientallen boeken lezen over opvoeding maar uiteindelijk is een eerste kind altijd spannend en moet er veel geleerd worden. Mijn ouders wisten ook vaak niet hoe ze mij moesten aanpakken als ik iets had uitgespookt. Laat staan wanneer ze ongerust waren. Dan wisten ze niet hoe ze het hadden!

Wat wel zou kunnen is een cursus aanbieden voor ouders die een kind krijgen. Zodat ze zich toch enigsinds kunnen voorbereiden op wat hun te wachten staat.

Maar die bestaan ook al. :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is al eens over gediscussieerd:

Zie: