Zijn er blinde koks?

Ik kan me voorstellen dat iemand die blind is toch in staat is thuis te koken. Al dan niet met aangepaste spullen.
Maar zijn er ook blinde mensen die kok als beroep hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Zoek eens op Youtube BlindFilmCritic, hij plaatst ook allerlei filmpjes over dagelijkse dingen die hij doet als blinde, iPhone bedien, koken, geld pinnen etc.

Het beste antwoord

Blijkbaar wel:

Martinez had been cooking for years, either with her mother in the kitchen at home, making traditional Mexican dishes, or on her own. Now she was learning to cook wholly from scratch, deboning chickens and preparing delicate French sauces and creams.

"I had to learn to feel the food or to smell or listen to the sound it made in the pan," said Martinez, 25.

"I can tell by feel whether meat is raw, medium or well-done. You just learn through time."

Artikel: Blind chef excels in culinary school, zie http://www.azcentral.com/arizonarepublic/arizonaliving/articles/2010/01/25/20100125blindchef0125.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ klopt, ik had er moeite mee je antwoord te lezen, omdat mijn computer engels, nederlands uitspreekt, maar met behulp van mijn brailleregel is het toch gelukt, ook ik kook zelf en meestal lukt dat goed.
Er zijn, ook in Nederland, restaurants waar je kunt eten in het donker en waar het personeel blind of slechtziend is, een geweldige ervaring!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, dat lijkt me heel raar klinken, zo'n spraaksynthese van het Engels op z'n Nederlands. Maakt direct ook het nadeel van bepaalde hulpmiddelen duidelijk: zo krijg ik engelstalige teksten niet goed op papier met de spraakherkenning, omdat ik als Nederlandse blijkbaar een accent heb dat het programma niet kan thuisbrengen. Wel goed dat je me even alert maakt op het probleem trouwens, ik hoop dat ik eraan denk om een volgende keer even in twee regels een Nederlandse omschrijving te geven van zo'n tekst. Er zijn natuurlijk ook mensen die moeite hebben met de engelse taal puur vanwege het engels, die zullen daar ongetwijfeld ook mee gediend zijn.