Is er een alternatief voor Vandijk Educatie?

Is er een ander alternatief waar ik mijn boeken kan bestellen? Heb in mijn vorige studie erg slechte ervaring met deze en wil niet opnieuw met hen in de zee. Mijn vorige studie had een boekenpakket van een paar honderd euro en ze waren te leen dat scheelde nog wat. Netjes gekaft en altijd goed mee omgegaan. Echter zag Vandijk dit anders en krijg nauwelijks nog geld terug bij het inleveren van de boeken. Graag wil ik een alternatief webshop/winkel om mijn boeken en licenties te bestellen. Iemand enige idee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt helemaal! Vandijk is naar mijn mening veel te slordig met haar klanten. Ik had ongeveer 1 tot 2 maanden voor aanvang voor het schooljaar besteld, en kreeg de spullen pas toen we al 2 weken bezig waren. Maar dat ter zijde. Je zou eventueel kunnen kijken op Bol.com Hier heb ik veel boeken gekocht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op welk niveau en in welke taal? Wo Engelstalige boeken zijn beter bestellijst dan Nederlandstalige boeken voor 3havo om maar wat te boeken. Zie reactie van fisbel.

Antwoorden (2)

Dat is inderdaad ' common practice' bij schoolboekenboeren. Je betaalt de hoofdprijs voor oude meuk (om nog maar niet te spreken over de absurde prijzen voor nieuwe boeken) en ongebruikt ingeleverd is het opeens geen stuiver meer waard.

Maar helaas is Van Dijk de enige instantie in Nederland waar je echt alle schoolboeken kunt bestellen. Alleen als je geluk hebt kun je in het particuliere circuit voordeliger boeken vinden. Echter, dat spelen ze ook wel weer zo slim dat er eigenlijk elke twee jaar een nieuwe druk verschijnt, en je verplicht bent de dure nieuwe druk te nemen. Al is het soms alleen maar de paginanummering die verschilt.

Er zijn tegenwoordig wel meerdere ' boekenboeren' waar je terecht kunt, maar vaak alleen maar voor een bepaalde studierichting of soort onderwijs. Het is maar de vraag of je daarmee ook echt voordeliger uit bent.

Ook kun je de titels die je nodig hebt doorgaans bestellen bij de reguliere boekhandel , maar ook dan zijn de prijzen hoog en de boeken altijd nieuw.

Het bestellen van licenties / readers is natuurlijk weer iets heel nieuws ; ik durf eerlijk gezegd niet te zeggen of je die ook ergens anders kunt verkrijgen. Voor zover ik kan vinden zijn het alleen scholen die licenties kunnen bestellen.

https://www.google.de/search?q=schoolboeken+bestellen&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:en-US:unofficial&client=firefox&channel=fflb&gws_rd=cr&ei=wvFNVIvCMMfH7AaBzYEQ
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heeft Van Dijk echt meer boeken dan Iddink? Volgens mij heeft Iddink ook wel alle schoolboeken, en anders kunnen ze het wel bestellen.
Een alternatief is Iddink.
https://www.iddink.nl/school
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
fisbel
9 jaar geleden
Een goed alternatief. Ik werkte op een school die Iddink als distributeur had. Betere ervaringen dan bij Van Dijks Boekhuis.
Zie ook mijn andere reactie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor zover ik me herinner was bij mijn kinderen ook Iddink de leverancier van de boeken. Nooit problemen mee gehad.
Antoni
9 jaar geleden
fisbel, welke andere reactie? Ik zie alleen deze ene van jou op dit antwoord.
fisbel
9 jaar geleden
@Antoni: In concept had ik een reactie op het antwoord van Marleen. Haar antwoord was veel te eenzijdig, omdat Iddink naast Van Dijk een krachtige distributeur is op het gebied van schoolboeken. Met name bij het Voortgezet Onderwijs. Hebben daar samen 95 tot 100% van de markt in handen. Vragensteller vermeldt helaas niet of hij / zij studeert bij het VO, MBO, VAVO, HBO / WO. Essentieel voor het beantwoorden van de vraag.
Het concept-antwoord is blijkbaar in de computer blijven steken vanwege andere bezigheden.
Een lezenswaardig rapport over (gratis) schoolboeken is: http://www.vo-raad.nl/userfiles/bestanden/Leermiddelen/Schoolboekenscan_2011_def22-157301.pdf
Antoni
9 jaar geleden
fisbel, dank je wel voor de uitleg!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de link fisbel.