Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Als een leerling in een groeps whatsapp gepest wordt, de leraar hier van op de hoogte stelt en zijn whatsapp laat zien (en dat is de enige manier eigenlijk waarop de leraar in de groep kan komen) is dat natuurlijk toegestaan. Net als wanneer het om briefjes zou gaan, of berichtjes op facebook, of mailtjes.
Sterker nog, de whatsapp geschiedenis en zelfs schermafdrukken kunnen worden gebruikt om de daders aan te pakken en maatregelen te nemen. Bij mijn dochter op school heeft dat nog recentelijk voor een schorsing van een leerling gezorgd, alsmede politiebezoek op school, een aangifte en een taakstraf. En helemaal terecht.

'What happens on the internet, stays on the Internet' En datzelfde geldt ook voor Whatsapp. En soms is dat maar goed ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik vermoed , dat dit niet mag. Het lijkt mij schending van de privacy. Voor ouders ligt dit wat anders , maar als leraar heb je je aan privacy regels te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alleen met toestemming van minimaal één whatsapp groepslid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
haha minimaal 1.... wat een onzin

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding