Duo legalisatie: hoe groot is de kans dat mijn diploma's voldoende zijn om erkent te worden als gastouderdiploma?

Mijn diploma staat niet in de lijst, nu las ik dat als 90% van een gevolgen opleiding overeenkomt je alsnog erkent kan worden. (Site duo) Omdat proberen geen kwaad kan heb ik mijn havo diploma E&M en mijn propedeuse Pabo (hbo) opgestuurd. Qua niveau is het meer dan MBO2 en pedagogische kennis is terug te zien in de propedeuse + beoordelingen pedagogiek. Hoe groot achten jullie de kans dat dit erkent wordt als goed om als gastouder aan de slag te gaan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Ivana
9 jaar geleden
Heb je naast alles niet ook een E.H.B.O. diploma nodig?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt, alleen dat is apart ervan. Het gaat mij echt even om die MBO 2 diploma.zorg & welzijn die je minimaal moet hebben om gastouder te kunnen zijn. EHBO ga ik binnenkort mee beginnen.

Het beste antwoord

Ik moest op den duur voor mijn opvangkinderen ook een gastouderdiploma halen. Ik heb dat destijds versneld gedaan in Den Haag, ROC Mondriaan. Het ging om de opleiding: Helpende Zorg en Welzijn, MBO2. In combinatie met een 2 jaar geldige EHBO aan Kinderen (Oranje Kruis) en een verklaring goed gedrag ben je geschikt om als gastouder aan het werk te gaan. Althans, dit was 4 jaar geleden zo en volgens mij nog steeds.

Ik paste overigens bij mij thuis op en dan is het noodzakelijk een bezoekje van de GGD te krijgen of je huis aan alle huizen voldoet. Daarna stond ik officieel geregistreerd als gastouder.

Toegevoegd na 52 seconden:
huizen = eisen :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antwoord gehad en moet idd echt een van de diploma's uit de lijst zijn en kinder EHBO.

Andere antwoorden (1)

De propedeuse van de PABO is een soort toelatingsbewijs om de rest van je studie, of een studie aan de universiteit, te kunnen volgen. Verder heeft het geen waarde.

Je havo diploma is qua niveau wel hoger dan MBO 2, maar helpende/verzorgende is een specifieke opleiding die je leert hoe je mensen ondersteund in de ADL en het verrichten van huishoudelijke taken.

Toch kun je allicht overwegen om je in te schrijven bij een gastouderbureau. De meeste bieden je een opleiding/cursus aan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Propedeuse is hoger dan havo! Je hebt het eerste jaar van het HBO gehaald!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met uitroepteken nog wel...ik weet alleen niet wat je nou wil zeggen met die reactie. Qua niveau is het hoger, maar het is geen diploma.