Mijn ouders kunnen mijn schoolboeken niet betalen, wat moet ik doen?

Ik ben 17 jaar. Mijn ouders krijgen alleen een uitkering als inkomen. Stichting Leergeld kan ik vandaag niet bellen en gisteren was ik heel laat uit. Ik regel meestal dingen omdat mijn ouders de Nederlandse taal niet kunnen spreken. Ik heb trouwens pas 2 dagen school en weet niet wat ik moet doen. ):

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kunnen ze je op school niet helpen? Je hebt toch een mentor of zo iets? Misschien wil/kan hij/zij iets voor je doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik had het mijn mentor verteld en die zei dat ik over in termijnen betalen naar Van Dijk moest bellen. Verder zei hij ook helemaal niks meer. Ik had vandaag met een docent gesproken en die zei dat ik me niet hoef te haasten maar ja wie weet denken er andere docenten er anders over..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bel ze maandag, de eerste week wordt er op de meeste scholen nog niet veel gedaan, mogelijk kun je kopieën maken van een andere leerling van de behandelde lesstof. Zodat je toch je huiswerk kan maken en je leerwerk kunt leren. Waarom ben je hier zo laat mee, had je in de vakantie je boekenlijst nog niet?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben pas donderdag aangenomen omdat er op de ROC waar ik woon geen plek meer was voor mij en ik stond maanden op de wachtlijst. Ik zal maandag kopieën maken van een klasgenoot. Hoelang denken jullie dat het duurt dat Stichting Leergeld ons helpt?

Antwoorden (2)

Probeer iemand te vinden uit het 2e of 3e leerjaar. Die heeft wellicht nog boeken thuis liggen die jij nu kunt gebruiken. Wel even controleren bij je klasgenoten of het dezelfde druk en uitgave is. Misschien kun je ze overkopen of anders even lenen zolang je met via Leergeld nog geen eigen boeken hebt kunnen kopen.
Neem maandag contact op met stichting leergeld. Telefoonnummer en zoveel mogelijk informatie opzoeken, meenemen naar school en meteen in de pauze bellen. Ik heb zelf geen ervaring met Leergeld, maar vraag ook hoe het zit met kopen van tweedehands boeken. Als Leergeld alleen nieuwe boeken 'goed' vindt, ben je met die regeling beter af dan met tweedehands die je zelf moet betalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ga naar de decaan of mentor op je school en leg het uit. Zij hebben vaak intern hiervoor iemand die je kan helpen. Op school is vaak iemand die leerlingen ondersteunt. Leg daar het probleem voor. Wellicht kan die persoon bellen met Stichting Leergeld en misschien heeft hij of zij ook nog wel andere oplossingen.

Wanneer jullie als gezin ergens hulp van krijgen, een hulpverlenende instantie als Maatschappelijk werk oid, kunnen zij misschien ook wel helpen.