Wat is het gemiddelde inkomen van iemand die afgestudeerd is in biologie?

Graag niet van deze site: http://www.vacature.com/carriere/hoeveel-verdient-een-bioloog
Want die schijnt onbetrouwbaar te zijn. :)

Iemand met persoonlijke ervaringen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Amadea
12 jaar geleden
Een afgestudeerde heeft niet per definitie een inkomen. Hij of zij zal eerst een baan moeten vinden, en het hangt er vervolgens vanaf wat voor soort werk dat is. Dus deze vraag is zonder nadere gegevens niet te beantwoorden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee okee dat snap ik ;p Maar ik bedoelde: hoeveel verdient de gemiddelde bioloog na het afstuderen?

Het beste antwoord

Dat bedraagt gemiddeld zo'n € 2.500,00 á € 2.700,00.
Nee ik spreek niet uit persoonlijke ervaring(en) maar ik ken wel afgestudeerde universitaire studenten. Daarom kan je wel deze indicatie geven. Ik ga er hierbij van uit dat je geen werkervaring hebt en net afgestudeerd en dat je graag wilt weten wat je ongeveer als beginsalaris kunt krijgen.

Je kunt trouwens via de site van intermediair zelf een aantal gegevens invoeren en dan komt er een indicatie uit op basis van mensen die echte banen en salarissen hebben opgegeven. Er zijn met wat googelen nog wel meer sites te vinden om een indicatie te krijgen.

http://www.intermediair.nl/overzicht/sollicitatie/salariskompas/9650/salariskompas.html

Toegevoegd na 26 minuten:
ook nog een interessante site:
www.nationaleberoepengids.nl/beroep/salaris