Waarom verschilt het aantal mensen dat engels en nederlands volgt?

Ik zit op de site van het LAKS te kijken waar ik tot mijn verbazing zie dat er op de havo en het vwo meer mensen zijn die engels als examenvak hebben dan nederlands. Voor het vwo is het aantal deelnemers namelijk 41.213 resp. 40.936. Is Nederlands geen verplicht examenvak, of heeft dit een andere reden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het zou kunnen zijn dat mensen het examenjaar opnieuw moeten doen, en Nederlands al wel hebben gehaald, maar Engels nog niet.