Als ik na 2,5 jaar universiteit een mbo opleiding ga doen, krijg ik dan nog studiefinanciering?

Ik ben na 2,5 jaar klaar op de uni (bachelor) en ik wil graag door gaan voor een koksopleiding. Nou vroeg ik mij af, als ik in februari daar instroom, krijg ik daar dan nog studiefinanciering voor?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je hebt recht op totaal 4 jaar studiefinanciering. Dus voor de resterende 1,5 jaar zal je nog studiefinanciering ontvangen. Daarna zal je alles zelf moeten betalen. Het moet trouwens wel om een fulltime koksopleiding gaan. Bij deeltijdopleidingen ontvang je namelijk geen studiefinanciering.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee je hebt recht op 4 jaar HBO/Universitair. Als je eerst 3 jaar MBO hebt gedaan heb je nog de volledige 4 jaar over voor het HBO.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan ook geen antwoord op de vraag vinden, dit komt zo zelden voor. Bel DUO even en je weet het.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt als je eerst mbo doet en daarna hbo/uni is dat het geval. Maar in dit geval gaat het om eerst de universiteit en daarna een mbo opleiding. Dan gaat die regel niet op en heb je gewoon recht op 4 jaar studiefinanciering.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bron? Als je die meteen gegeven had had ik je meteen geloofd en een plus gegeven. Nu roep je met 1 roze balletje onder je naam iets waarvan ik het antwoord niet kan vinden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Fijn en go for it Uruviel, volg je droom! Daar word je veel gelukkiger van! Lees ook eens wat over die vent die nu exposeert in Amsterdam Expo met de legoblokjes. Hij was advocaat en hoeveel hij werd tegengehouden, niet normaal meer, behalve door zijn vrouw, die geloofde gelukkig in hem.