als een bedrijfsnaam niet zoveel op internet voorkomt (googled), betekent het dan dat het niet zo goed loopt?

vanwege mogelijk zakendoen met iemand ben ik benieuwd of het echt zo goed loopt als dat zij zegt..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

op google voorkomen zegt niks over je bedrijf
je stelde eerder de vraag
http://www.goeievraag.nl/vraag/betekent-vervallen-handelsnamen-site.228242
Blijkbaar heb je vraagtekens bij het in zee gaan met een eventuele bedrijfspartner
Zoek je hier naar iemand die JA zegt nee toch!
Jij hebt je vraagtekens je gevoel zegt ik ga ff navragen ................Mijn instinct zegt NIET DOEN

Toegevoegd na 1 minuut:
Als zijn bedrijf goed liep vroeg ie jou niet als partner toch??

Toegevoegd na 4 minuten:
Heb mijn bedrijf netjes gestopt eind 2004 en ben nog steeds te vinden via google dus ik bedoel maar...

Toegevoegd na 20 minuten:
Afgaan op een ander Jo word je ZZPer enzo geen probleem......spreek uit ervaring doe t niet je gelooft er zelf niet in en doet hier navraag ECHT doe t niet!

Toegevoegd na 28 minuten:
Er zijn wel uitzonderingen bedrijven die vrij groot zijn en ooit een website hebben gestart n niet onderhouden maar hun klandisie verkrijgen via mond to mond reclame

Toegevoegd na 39 minuten:
Kredietwaardig zijn dat beoordeeld KVK niet maar als degene waar je mee in zee wilt gaan al meerdere vervallen bedrijfsnamen heeft is diegene niet succesvol geweest en lijkt me dat zeker geen persoon om mee in zee te gaan

Toegevoegd na 50 minuten:
vermelding via google geeft dus ook je succes niet aan alleen een registratie en google gooit t erop zonder te vragen en verwijdert t bv ook niet
Nooit gevraagd mijn bedrijfje erop te zetten maar deed google wel nu al 7 jaar gestopt en sta er nog steeds vermeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je wel goed punt aanhaalt: blijkbaar heb je een "niet-pluis-gevoel".
En dat staat los van het feit dat internetsearch niet representatief hoeft te zijn (afhankelijk van wat voor bedrijf natuurlijk. Als het een internetshop is bv....) Luister naar je niet-pluis-gevoel en probeer het niet "rationeel" goed te praten. Onbewust vang je immers veel meer signalen op dan bewust. Iets heeft je getriggerd om de kredietwaardigheid van deze persoon / zaak in twijfel te trekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gevoel er bij vind ik heel belangrijk. Echter dat iemand een partner zoekt in zaken kan juist ook betekenen dat het zo goed loopt dat hij het niet meer alleen afkan.
Je kunt dus geen conclusies trekken over zaken die je niet kent (of uit 1e hand hebt nagevraagd).
Wel is het belangrijk dat je vertrouwen hebt in iemand en als het niet goed voelt, is ook mijn advies (als ZZP) NIET DOEN.
Het betekent in elk geval dat het bedrijf zijn internetsite niet op orde heeft. Immers als je je zaakjes goed op orde hebt, zal je bij de zoekmachine altijd in de top 10 te vinden zijn, als je relevante kernwoorden intypt. Op dat gebied zal er dus nog een boel verbetering te boeken zijn.

Betekent echter niet perse dat het hele bedrijf slecht loopt. De klanten zullen dan echter wel op een andere manier dan via internet naar binnen moeten worden getrokken.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Moet je dan een internetsite hebben als je een goed lopend bedrijf hebt.
er zijn nog steeds bedrijven die weinig op internet doen. Dus DAN HOEFT het niets te zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er kunnen redenen zijn dat mem juist niet gevonden wil worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon het bedrijf ff nachecken bij de KvK...( Alleen ben je dan nog niet zeker of het betrouwbaar is)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er aan wat voor een business deze zaak doet. Dat de bedrijfsnaam niet direct gevonden wordt op internet wil niet zeggen dat de zaak niet loopt.

Voorbeeld:
De naam van de zaak is 'Home Services' en het is een klusbedrijf in Zaandam.

Geen kip die in Nederland zoekt op de woorden homeservices.
Zoeken ze daarintegen op klusbedrijf Zaandam en wordt het bedrijf wel heel goed gevonden dan kan het zijn dat de zaak wel goed loopt.

Natuurlijk is dit maar één van de vele factoren die meespeelt in het 'grote plaatje'