Hoe hoog zijn de uiteindelijke kosten wanneer ik iets bestel via aliexpress.com?

Ik wil iets kopen van onder de €2,-. Bij dit product staat gratis verzending via Air mail. Worden er over dit product dan nog importkosten gerekend?

10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Bij welke firma wil je kopen? Aliexpress is een soort Marktplaats, gratis verzending voor iets van € 2,- lijkt me wat ongeloofwaardig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verzenden is heel goedkoop in China. Gratis verzending is dus wel geloofwaardig. Is net als bij Ebay gewoon mogelijk dat iets gratis wordt verzonden. Houd er wel rekening mee dat het gemiddeld zo'n 14 dagen duurt voordat het in de brievenbus valt.

Het beste antwoord

Je betaalt geen importkosten.
Tot € 22,- betaal je geen douanerechten en btw voor artikelen uit niet-EU-landen.

Uitzonderingen:
· U moet aangifte (laten) doen als u accijnsgoederen (alcoholische producten) in Nederland ontvangt uit een niet-EU-land. Dan moet u over de hele waarde douanerechten, omzetbelasting en accijns betalen.
· Voor tabaksproducten (sigaretten, sigaren, tabak) geldt: Hebben de tabaksproducten niet een geldig Nederlands accijnszegel? Dan neemt de Douane de tabaksproducten in beslag.
· U betaalt altijd voor de hele zending in het pakket belastingen bij invoer.
Zitten er 2 producten in het pakket, bijvoorbeeld 1 van € 20 en 1 van € 300, dan moet u toch over € 320 de belastingen bij invoer berekenen.
· Ontvangt u bijzondere producten in Nederland? Dan kan het zijn dat u te maken krijgt met regels over veiligheid, gezondheid, economie en milieu. Sommige goederen mogen Nederland helemaal niet in. Andere goederen mag u Nederland alleen binnenbrengen en/of invoeren als u daarvoor een vergunning hebt. Uit welk land die bijzondere producten komen maakt niet uit.
SimonV