Kan ik mijn tweedehands studieboeken verkopen bij Polare (voorheen De Slegte)?

Hallo,

Ik heb veel studieboeken liggen van twee verschillende opleidingen. Nu wil ik daar in één keer vanaf zijn. Vroeger had je De Slegte waar je dat zo kon afgeven en een vergoeding voor kreeg. Dit bedrijf heet nu Polare. Maar overal zie ik dat Polare failliet is.

Weet iemand of deze winkel, in Amsterdam, nog open is? En zo ja, kopen zij nog boeken in?

Zo nee, weet iemand anders een optie waar ik in één keer van die boeken af kan zijn, zonder het weg te gooien?! Dus net zoiets wat De Slegte vroeger had.

Anders zit er waarschijnlijk niets anders op dat het via sites te verkopen.

Bvd!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
SimonV
9 jaar geleden
Je kunt je boeken aan https://www.studystore.nl/2ehands verkopen. Zelf verkopen levert natuurlijk meer op, dan steek je de winst van de boekhandel in eigen zak.

Het beste antwoord

Na de teloorgang van de boekenketens De Slegte en Polare heeft groothandel Tialda Steven Sterk in mei een tweedehandsboekhandel aan de Nieuwezijds Voorburgwal geopend. Maar je kunt hier volgens mij geen studieboeken inleveren.

Je kunt je boeken wel aan boekhandel Scheltema verkopen:
Koningsplein 20, 1017 BB Amsterdam

Verder eventueel aan internetwinkels:
http://www.boekenbeurs.nl
http://www.studystore.nl/2ehands

Zelf verkopen via bol.com of marktplaats levert natuurlijk meer op: dan steek je de winst van de boekhandel in eigen zak… :)
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Top! Bedankt voor het antwoord. Ik ga gelijk even verder speuren hoe het allemaal werkt!
En inderdaad, misschien moet ik er maar even voor gaan zitten om de boeken te verkopen en de winst in mijn eigen zak te steken!

Andere antwoorden (1)

https://www.tweedehandsboekengezocht.nl/

Zij geven boeken een tweede leven en halen ook boeken gratis op in Amsterdam. Je krijgt geen vergoeding meer voor de boeken, maar ze beloven wel dat je boeken goed terecht komen.
Het is dan overigens wel belangrijk dat de boeken voldoen aan de innamevoorwaarden. En met name de leeftijd van de boeken is belangrijk. De meeste boeken mogen niet ouder zijn dan 20 jaar en bij studieboeken helaas niet ouder dan 5 jaar.
7 maanden geleden