Wat is het beste vakkenpaket voor dierenarts?

Hoi,
Mijn dochter zit op tweetalig vwo en wilt later dierenarts worden. Over een paar jaar moet ze haar vakkenpakket kiezen, en omdat ik een nog een zoon heb die nu zijn vakken moet kiezen weet ik dat de school daar niet bij helpt. Sterker nog, ze informeren de ouders niet eens. Ik weet het toevallig omdat ik in de klankboordgroep zit en ouders naar het vroegen. Mijn zoon heeft al gekozen, en mocht het gelukkig veranderen. Maar andere ouders weten het nog steeds niet. Mijn zoon wilt graag Visio therapeut worden en toen we vroeger welke vakken hij het beste kunt kiezen daarvoor kregen we van de mentor te horen dat hij niet alle kinderen uit een klas kan helpen met het kiezen van de juiste vakken (tot grote verbazing, hij is toch de mentor!). Maar nu vraag ik me ook af of tweetalig voor mijn dochter wel nodig is, ze kan in het tweede jaar ook voor gymnasium kiezen maar we kunnen ook niet vragen of dat nodig is voor dierenarts. En als het goed is, is het dan beter om tweetalig te doen of niet? Ik heb ook geen idee wat het kost, het zal niet goedkoop zijn maar ik wil het best betalen. Maar we hebben niet veel geld dus moeten we sparen. maar geen idee hoeveel.
Ik hoop dat jullie kunnen helpen. alvast hartelijk bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.9K

Antwoorden (2)

Je moet bij een decaan zijn voor de profielkeuze, niet bij de mentor. Maak daar dus een afspraak mee en verder: google op de opleiding en dan vind je zo wat nodig is. Je kunt ook carrieretijger gebruiken (en googelen op fysiotherapeut gaat beter dan op visio therapeut).

dierenarts: http://www.uu.nl/bachelors/bachelor/diergeneeskunde/toelating
Ze heeft nodig: ‘Natuur en Gezondheid’ met de verplichte vakken scheikunde, biologie, wiskunde A of B en als profielkeuzevak natuurkunde
óf ‘Natuur en Techniek’ met de verplichte vakken scheikunde, natuurkunde, wiskunde B en als profielkeuzevak biologie

Fysiotherapeut: kan al met de havo maar met elk profiel van het VWO kun je ook aangenomen worden: http://profielkeuze.qompas.nl/studie.html?stu=348 maar biologie is natuurlijk onontbeerlijk.

Let wel op: het zijn allebei studies waarbij geloot wordt dus ze moeten wel ook een tweede keus hebben.

Tweetalig zou ik wel zo lang mogelijk houden, gymnasium is niet nodig voor dierenarts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op deze site http://www.nationaleberoepengids.nl/Dierenarts staat:

"Om de studie te kunnen volgen moet een vooropleiding zijn gedaan op VWO niveau in de richting Natuur en Gezondheid."
Antoni
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt niet Antoni want Natuur en Gezondheid en Natuur en Techniek liggen heel dicht bij elkaar. Als je N&T neemt plus Biologie heb je al N&G. Het gaat dus gewoon om natuurkunde, wiskunde, biologie en scheikunde.
Antoni
10 jaar geleden
Pelle, dank voor je reactie!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Interessant fenomeen toch weer. Vraagsteller stelt minstens 3 vragen, jij geeft één antwoord wat niet voldoende is en je krijgt 2 plusjes en ik niets. Ik had je geen min gegeven omdat jij er niets aan kunt doen maar nu toch maar alsnog want de vraagsteller heeft niets aan jouw antwoord.
Antoni
10 jaar geleden
Ja, dat was mij ook al opgevallen. Ik heb alleen een antwoord gegeven op de hoofdvraag, overigens aan de hand van een bron. Misschien waardeert men niet zozeer mijn antwoord, maar vindt men wel (de extra informatie in) de links bij mijn antwoord handig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan lezen ze blijkbaar mijn links niet en het duidt er gewoon op dat de mensen die de plusjes geven ook geen verstand van de materie hebben, dus van het kiezen van profielen. Iedereen die daar een beetje kaas van gegeten heeft ZIET dat jouw antwoord niet volledig is.