Is het mogelijk nadat je je diploma hebt behaald om je opnieuw in te schrijven voor de studie?

Ik ben al afgestudeerd en heb mijn HBO diploma. Mijn GPA is 0,1 punt te laag om aan een pre-master te kunnen starten. Is het dan nog mogelijk om me opnieuw in te schrijven voor dezelfde studie om toetsen te herkansen en zo mijn GPA te verhogen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Tjdam, ik vermoed dat dat niet mogelijk is, want je diploma is je eind certificaat. Na je aanvraag voor je diploma bekijken ze of je aan alles hebt voldaan en dan is het niet meer mogelijk om dingen te herkansen. Doorgaans eisen universiteiten echt geen hoge gpa, met een gemiddelde 7.0 (3.0 uit 4 in het Amerikaanse stelsel) of hoger kom je meestal al binnen. Weet je dus zeker dat je gpa te laag oud en heb je bij de universiteit al na gevraagd of er andere mogelijkheden zijn? Heb je al gesproken met een studieadviseur van je hogeschool, wellicht hebben die nog specifiek advies.