Ja die zijn er! In eerste instantie 5:
- Het kind is in staat om te functioneren in een groep van ongeveer 25 leerlingen
- Het kind is in staat onderwijs cognitief en sociaal-emotioneel te volgen
- Het kind is in staat emotionele aansluiting te kunnen vinden met groepsgenoten
- Het kind is door zijn gedrag geen onverantwoord risico voor zichzelf en anderen
- Het kind is zindelijk wanneer het kind naar groep 1 gaat.

Als een kind een bepaalde handicap heeft, wordt op individuele basis beoordeeld of het kind toegelaten wordt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zindelijkheid mogen ze niet als harde eis stellen! We zijn niet in België waar ze met 2,5 naar school gaan maar alleen als ze zindelijk zijn. Veel kinderen worden het alsnog binnen een paar weken op school.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verder kun je niet zomaar de eerste de beste school citeren als bewijs voor heel Nederland!
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Dus een kind, wat nog helemaal niet praat, alleen geluidjes produceert, helemaal niet zindelijk is (niet naar de WC gaat, ook niet met hulp) en dat moeilijk loopt, voldoet daar dus niet aan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die kan inderdaad wel beter naar een medisch kinderdagverblijf en met 5 naar Speciaal Onderwijs wellicht?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Als een kind een bepaalde handicap heeft, wordt op individuele basis beoordeeld of het kind toegelaten wordt."