Gezakt HAVO. Hoe werkt het VAVO?

Ik ben dit jaar gezakt op de HAVO. Een 5 voor Natuurkunde, een 5 voor Biologie en een 5 voor Scheikunde. Ik kon in principe slagen tijdens de hereaxamens, want voor scheikunde hoefde ik maar een 5,6 te halen.
Ik vind het zonde om alle vakken opnieuw te doen, als het eigenlijk alleen aan scheikunde ligt. Als ik naar de VAVO ga, kan ik dan ervoor kiezer om alleen Scheikunde te kiezen als vak? En hoelang duurt het voordat je je diploma hebt gehaald? Duurt het gewoon weer een jaar, of is het maar een paar maanden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K
Powergen
9 jaar geleden
Ik zou toch ervoor kiezen om de 5e klas over te doen. Ik ben vorig jaar ook gezakt op de HAVO. Dit jaar over gedaan en nu geslaagd met 0 onvoldoendes.
Je kan misschien voor een paar vakken vrijstelling krijgen (bv als je in dat vak geen CE hebt maar wel voor het SE als eind een voldoende hebt binnen gehaald.)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, weet ik. Maar als de VAVO korter duurt, dan kan ik als ik toch nog slaag, in februari al beginnen met studeren, dan krijg ik tenminste nog Studiefinanciering en OV
Powergen
9 jaar geleden
VAVO duurt even lang, je doet alleen examen in de vakken waar je met een onvoldoende bent geëindigd. Examen is namelijk gewoon dezelfde zoals die op de middelbare school wordt gegeven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verder ben je niet alleen gezakt op scheikunde maar je hebt gewoon drie onvoldoendes, voor een betere cijferlijst zou ik die allemaal op willen halen op de vavo.

Antwoorden (1)

ja volgens mij wel. Is wel duur maar de kans is groot dat je school je uitbesteedt, maar dat moet je maar met je school overleggen. Duurt gewoon weer een jaar. Lullig dat je bent gezakt op zo weinig.. succes verder!