Welke beroepen kun je uitoefenen als je goed abstract kan denken.?

Ik heb vorige week een professionele test gedaan, hier kwam uit dat ik heel goed (HBO+) abstract kan denken. Welke beroepen passen hier goed bij.?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.5K

Antwoorden (1)

Mijn eigen ervaring is dat je dan waarschijnlijk goed bent in de exacte vakken (wiskunde, scheikunde, natuurkunde, biologie (maar de echte beta's zien biologie toch een beetje als het "zwarte schaap", scheiko's doen wat lachrerig over biologen en die geitewollen sokken vinden dat scheiko's alles veel te serieus doen. Ikzelf ben scheiko, mijn broer bioloog...).

In principe heb je ongelooflijke hoeveelheid aan keuzemogelijkheden. Ik noem er een paar:
- studie in een natuurwetenschap
- studie wiskunde
- chemische technologie
- elektrotechniek
- bouwkunde
- architectuur
- medicijnen / geneeskunde
- medische biologie
- farmacie

Met bovenstaande kan je veel beroepen gaan uitoefenen. Arts is overduidelijk, met farmacie kan je dus in een apotheek gaan staan, maar uiteindelijk ook heel goed terecth in de farmaceutische wereld, zeker als je het combineert met een managament studie of optimalisatie certificering (Lean Six Sigma / TPS).
Je zou leraar kunnen worden (heeft mij maar gedeeltelijk getrokken).

ikzelf heb analytische scheikunde gedaan, ben in de farmaceutische wereld terecht gekomen, heb management cursus / ervaring opgedaan en houdt mijzelf (en eigenlijk ook anderen) nu bezig om o.a. (complexe) processen te optimaliseren (lean six sigma).

Zoals ik al zei, er zijn zoveel mogelijkheden. Je zou meoten kijken wat je leuk vind en (op een uitzondering na) zal je daarna ook vast wel een beroep vinden wat bij je past. Maar het belangrijkste is dat je het leuk vind. Je zult het een aantal jaar gaan doen ;-)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor de volledige pikorde: http://imgs.xkcd.com/comics/purity.png
Thecis
10 jaar geleden
Hahaha!!
Thecis
10 jaar geleden
biologische modellen, net zoals meteorologische modellen, zijn ongelooflijk complex! Gaat in de richting van fysische thermodynamica wat betreft complexiteit met modelleren. Helemaal gelijk.
(het plaatje van MrTomaat is ook wat gechargeerd, desalniettemin wel erg leuk :-) )