Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik van MBO 2 terug naar het vmbo om kader te gaan doen ?

ik ben vorig jaar geslaagd voor mijn vmbo basis. ik ben toen naar het mbo gegaan maar ik had het meer naar mijn zin op de middelbare school, is het mogelijk om van mbo 2 terug naar de middelbare school te gaan om daar 1 niveau hoger te gaan doen dan waar ik voor geslaagd ben ? ( ik ben 17 jaar )

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het vorige antwoord heeft te maken met blijven zitten en daar gaat het hier niet over. De overheid wil wel dat je zo snel mogelijk een startkwalificatie haalt en dat is een mbo2 diploma wél en een vmbo (basis, kader, gemengd, theroretisch) niet. Verder: als jij je mbo2 diploma hebt kun je naar mbo3 en daar gaan veel mensen na kader naar toe dus dat is een beetje nutteloos.

Bel je oude school op en vraag of het mogelijk is maar ik geef je weinig kans. De overheid subsidieert dit liever niet. Onderwijs is niet gratis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding