Moet ik me inschrijven voor mijn tweede studiekeuze NA de deadline of moet ik de loting van Psychologie afwachten?

Momenteel loot ik voor een opleiding met numerus fixus, Bsc Psychologie (WO). Ik sta netjes vanaf februari ingeschreven.

Ik dacht niet dat ik daadwerkelijk een tweede keuze zou ontdekken, maar ik heb onlangs toch een studie ontdekt aan mijn voorkeursuniversiteit. Het probleem is alleen dat ik daar helaas pas twee dagen NA de deadline voor een gewone studie (15 mei) achter kom.

Hoe meer ik mezelf de vraag stel: nog een jaar werken en opnieuw loten, of opnieuw loten met de P van een gerelateerde opleiding? Hoe meer ik voor die laatste optie voel. Jammer alleen dat ik dat eerder nog niet zo had bekeken.

Ik wil vooral niet de indruk wekken dat ik niet ZEKER ben van mijn keuze gezien de selectieprocedure etc.

Wat is nu mijn beste optie?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Gewoon nu alsnog inschrijven voor de tweede keuze. Dat je een tweede keuze hebt mag nooit de selectie voor je eerste keuze beïnvloeden. (zal ook niet gebeuren veel te veel werk voor de uni) Je kan je nog gewoon tot september inschrijven voor een studie al heb je dan het nadeel dat het hele proces wat later op gang komt. Het belangrijkste is dat je je collegegeld hebt betaald voor de deadline. (of hebt aangegeven in termijnen te willen betalen)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Overigens nog een tip: als je daadwerkelijk je P in 1 jaar wilt halen dan zul je hard aan de bak moeten en niet teveel feesten e.d.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoals Ronnieeee al zei, een 2e studiekeuze is belangrijk. Een jaar niks kunnen doen is niet echt een pretje.