Hoe kun je met dropshippen geld verdienen als bijna al je commissie verloren gaat alleen al aan transactiekosten?

Stel je voor je bent dropshipper en krijgt 5% commissie.
Je verkoopt een product van 10 euro dus verdient daar 0,50 cent op, vervolgens kost het alleen al 0,40 cent om via een iDeal transactie het geld van bijvoorbeeld Mollie te storten en vervolgens weer 0,40 om naar je bedrijfsrekening over te maken. Dan draai je een verlies van 0,30 cent.... Zie ik dit totaal verkeerd of is hier een oplossing voor?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bij dropshipping krijg je geen commissie. Dan bepaal je zelf de verkoopprijzen. Als je wel commissie krijgt, dan ben je waarschijnlijk affiliate en krijg je een commissie over de omzet. De dropshipper draait op voor alle kosten.

Antwoorden (1)

In jouw voorbeeld draai je inderdaad een verlies. Je zult dus iets anders moeten bedenken.

Eén mogelijkheid is meer commissie te verdienen.

Een andere mogelijkheid is het product voor meer te verkopen aan de afnemer dan je er zelf voor betaalt aan de leverancier. In jouw voorbeeld zou je het product van € 10 dus kunnen verkopen voor bijvoorbeeld € 10,50. Deze mogelijkheid gaat natuurlijk alleen op als de afnemer het product zelf niet direct bij de leverancier kan kopen.

Je moet dus naar het totale plaatje kijken: het verschil in inkoop- en verkoopprijs, de commissie, en alle overige kosten, en ook jouw eigen bedrijfsvoeringskosten. Je zult ook rekening moeten houden met de x% van de klanten die wanbetalers blijkt te zijn.

Hoe dan ook, de voornaamste inkomstenbronnen zijn het verschil tussen in- en verkoopprijs, en de commissie. Die zullen samen hoger moeten zijn dan de kosten.