Hoe kan een bedrijf als dx.com alles gratis versturen?

Je kan ook veel dingen kopen van onder de euro, en dan moeten ze het ook nog internationaal versturen. Dit is toch onmogelijk? Alleen de verzendkosten zijn al een stuk hoger?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Iets verzenden vanuit China is zeer goedkoop.
Daarnaast wordt op de kleine dingen waarschijnlijk wel verlies geleden, maar dat wordt gecompenseerd door de grote orders.
Als je eenmaal tot volle tevredenheid iets goedkoops besteld hebt, is de kans groot dat je daarna meer gaat bestellen.

Toegevoegd na 2 uur:
Zeer goedkoop= een pakje tot 50 gram naar Nederland kost 60 eurocent.
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar die 60 cent moeten ze ook met PostNL delen. Maar ok, 60 cent dus. Dus als ik iets van een euro bestel, zijn ze al 60 cent kwijt aan porto, misschien 5 cent aan de envelop, hebben ze nog 35 cent over.
SimonV
10 jaar geleden
Precies. Inkoopprijs is misschien 20 cent, resteert nog 15 cent voor overhead en loonkosten. Niet veel, maar als ze wereldwijd dagelijks duizenden artikelen verkopen en klanten komen terug vanwege de lage prijzen, kan het wel uit.