Welke aanbieder van eherkenning is het beste, makkelijkst, wat kost het?

Ik logde eerst in met Digid maar nu hebben ze weer een nieuw obstakel voor de ondernemer uitgevonden en moet ik met "eherkenning" inloggen.
En die moet je afnemen bij een aanbieder.... kan iemand me uitleggen hoe dit werkt? Ik snap er niets van, ben ondernemer, geen raamambtenaar #$%%$#$%$!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Hiervoor kunt U contact opnemen met Getronics. Heel betrouwbare:

Getronics (dochteronderneming van KPN) is al meer dan 10 jaar pionier op het gebied van elektronische identiteits-oplossingen voor zakelijke gebruikers. Getronics levert identiteitsmiddelen en bijbehorende voorzieningen om veilig en betrouwbaar online te kunnen communiceren met zakenpartners en overheids dienstverleners, en beheert als gecertificeerde, vertrouwde partij reeds miljoenen identiteitsmiddelen voor veilige communicatie tussen overheid en bedrijfsleven. Voor meer informatie:

www.getronics.nl/eherkenningbedrijven

BRON:INTERNET

Waarom verdwijnt DigiD voor bedrijven?
'DigiD voor bedrijven' is indertijd ingevoerd om het ondernemers makkelijker te maken om te communiceren met de overheid. Het voldoet echter niet meer aan de wensen van deze tijd. In de afgelopen maanden heeft het Ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie, samen met erkende aanbieders uit de markt, gewerkt aan een goed bruikbaar en veilig alternatief. Wij noemen dit 'eHerkenning'.

Wat is eHerkenning?
eHerkenning regelt dat degene die een dienst digitaal wil afnemen, wordt 'herkend' bij de overheid. Dit houdt in dat wordt vastgesteld of deze persoon:
• beschikt over een geldig eHerkenningsmiddel (bijvoorbeeld een gebruikersnaam met wachtwoord)
• namens een specifiek bedrijf of instelling mag handelen
Daarbij onderscheidt eHerkenning vier niveaus van betrouwbaarheid. Hoe hoger het betrouwbaarheidsniveau, hoe hoger de zekerheid dat de juiste persoon over het gebruikte middel beschikt en dat de persoon ook namens het bedrijf mag optreden. Voor de VKB-regeling geldt een betrouwbaarheidsniveau 1.

Hoe vraag ik E-herkenning aan?
U kunt een eHerkenningsmiddel en een machtiging (Diegene die namens uw bedrijf een VKB subsidie mag aanvragen ) aanschaffen bij diverse, erkende aanbieders. Hier zijn géén kosten aan verbonden. Deze aanbieders herkent u aan dit keurmerk:

Bij de volgende partijen kunt u E-Herkenning aanvragen:
• www.mijn.digidentity.eu
• www.zlogin.nl/eherkenning
• www.getronics.nl/eherkenningbedrijven
• www.autorisatieservices.nl • www.diginotar.nl
• www.quovadisglobal.nl

Groet:Zoekertje