Waarom ruimen sommige mensen hun bureau op het werk/kantoor nooit op?

Momenteel loop ik stage op een groot administratief kantoor. Wat mij is opgevallen in de afgelopen periode, is dat er mensen zijn met een bureau vol met papierwerk, bekertjes,kopjes,borden, en overige onbelangrijke spullen.

Waarom is bij sommige mensen zelfs hun kamer een complete varkensstal? Het is toch een kleine moeite je troep op te ruimen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (13)

Sommige mensen functioneren nou eenmaal beter in de troep. Zolang het geen muizen aantrekt of rottingsgeuren veroorzaakt is het ook niet zo'n punt toch? Klinkt alsof het een groter probleem is voor jou dan voor die ander..(tenzij je de schoonmaker bent die dat bureau moet afdoen, dan kan ik me er iets bij voorstellen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn bureau is voor anderen ook een enorme troep. Maar ik weet precies waar alles ligt. Als ik nu mijn bureau zou ordenen, zou ik waarschijnlijk uren bezig zijn met het zoeken naar spullen die ik nu eenvoudig kan vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het een interesseprobleem is. Mijn vriend heeft ook altijd commentaar op de rommel die ik op ons bureau heb als ik achter de pc zit. Een glas, een beker, een lege chipszak, papieren, troep van onze dochter, enz. En daar tussendoor/overheen zit ik dan te muizen. Maar dat maakt me gewoon niet uit! Ik stoor me er niet aan, ik heb er geen last van. Als ik vanavond het huis doorga neem ik het bureau ook wel weer mee. Interesse dus. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp dat ook niet hoor. Mijn bureau en ladenblok zijn altijd smetteloos. Kun je alles snel vinden, lekker efficient werken enzo. 's avonds meteen alles wat weg kan weggooien. Heeft alleen 1 nadeel. Wanneer het interne blaadje wordt verspreidt en ik ben er nog niet (gebeurd bij ons altijd heel vroeg in de ochtend) dan moeten mijn collega's vaak heel wat overredingskracht aanroepen om de mensen ervan te overtuigen dat er toch echt wel iemand werkt op die plek ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja de meest mensen weten dat wel. Maar als een medewerker van de postkamer langskomt kun je niet verwachten dat ie alle 1500 medewerkers weet te vinden toch ? Misschien toch handiger als we met postbakjes gaan werken ;-)
Een opgeruimd bureau ziet er erg anoniem uit. Misschien dat mensen met al die rommel proberen zich er thuis te voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ruim m'n buro niet op omdat het kennelijk jouw probleem is. Het is namelijk niet mijn probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze voelen zich thuis op kantoor en dus doen ze op kantoor wat ze thuis ook doen... vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ooow...
als het echt een kleine moeite was, zou ik het wel doen natuurlijk... maar tegen de tijd dat het zo'n zooi is dat anderen zich er aan beginnen te ergeren is het geen kleine moeite meer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ruim alleen mijn bureau op als ik niks meer te doen heb. Anders ligt mijn bureau bezaaid met alle papierwerk die ik bij de hand moet hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
k ruim mijn bureau niet op omdat ik het nooit gebruik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik geloof altijd in deze theorie.
het bureau van iemand ziet eruit, zoals hij eruit ziet omdat het net zo is in die gene het hoofd.
kijk is bij die mensen in de auto, grote kans dat het er daar net zo uit ziet :P
warhoofden zijn sloddervossen DENK IK
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En leeghoofden hebben een leeg buro?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jij neemt het wel heel zwart wit.
Heel toevallig , vandaag eindelijk eens de
computerkamer opgeruimd, joepie!!!!
Er lag geen eten, alleen veel papieren , oude batterijen inktpatronen, oude kalenders .....
Het is lekker allemaal weggegooid of weggebracht.
Ik kwam er niet aan toe, geen zin, het is andermans troepie ook, veel andere dingen te doen....

Toegevoegd op 06-05-2009 18:16:42
En in mijn auto hou ik het altijd WEL netjes,
daar is het zelfs gevaarlijk, als je onverhoopt hard moet remmen, zouden alle spullen door de auto vliegen, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tijd die mensen met een rommelig bureau kwijt zijn met het terugvinden van dingen, is niet langer dan de tijd die mensen met een opgeruimd bureau kwijt zijn met het ordenen van hun bureau.

Het heeft dus geen zin je bureau op te ruimen als je deze theorie moet volgen.