Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

3 keer gezakt reken examen niveau 2F wat moet ik doen?

Hallo, ik zit in vmbo-t vierde klas .

ik heb vorige jaar twee keer rekenexamen 2F gemaakt en toen was ik gezakt .
En nu in de vierde jaar weer! :( wat doe ik verkeerd

ps: als ik gezakt ben voor rekenen maakt dat niet uit(dan ben ik alsnog geslaagd want rekenen telt niet bij slaag/zak regeling deze jaar ) , maar ik wil naar havo gaan dus het is wel handig om te slagen voor rekenen anders word ik daar niet aangenomen op de havo school denk ik

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Praat erover met je mentor of begeleider of (als je geen goede klik heb met mentor,) met je wiskunde/reken docent of met een andere docent. Eventueel kunnen hun kijken wat er mis gaat bij rekenen. Dat het misschien is dat je gewoon slecht ben in rekenen of dat je het nooit goed geleerd heb. Als allerlaatste optie (maar dit ook echt als alternatief gebruiken) misschien een dyscalculie test. Maar ik waarschuw je, dit ook echt als allerlaatste optie gebruiken. Aangezien je geen vergissingen en verkeerde diagnose wilt.

Toegevoegd na 2 minuten:
En nog als andere optie extra rekenles of Remedial teaching (maar dat RT is ook een allerlaatste optie). Ik zal als ik jouw was de eerste opties overwegen en als dit niet helpt nog verder gaat kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een heel kort antwoord kan hierop gegeven worden... Bijles nemen en samen met de bijles docent opgaven maken, waarbij je jouw manier van aanpak laat zien en hij die eventueel verbeterd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding