Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk woordenboek kan je het beste gebruiken tijdens je examens?

Volgende week heb ik eindexamens en omdat ons recenste woordeboek uit 1975 komt wil ik een nieuwe kopen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De Prisma woordenboeken worden door de meeste scholen aanbevolen. Deze zijn up-to-date (wel handig als een woordenboek de juiste schrijfwijze geeft), handzaam en niet al te duur (gemiddeld rond de €20,-). Ook de Van Dale woordenboeken zijn goed, dit zijn de meest volledige. Maar daardoor wel een stuk duurder (rond de €45,- per stuk).

Vraag anders aan je docent welk woordenboek hij aanbeveelt. In de schoolgids die je aan het begin van het schooljaar hebt gehad staat ook vaak in welke hulpmiddelen de school het beste vindt.

Succes met je examens!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van Dale woordenboeken zijn misschien wel rond de €45,- Maar voor je examen heb je geen dik exemplaar nodig. Je hebt dan voldoende aan een pocketwoordenboek. Deze zijn rond de €10,- en mijn school gebruikt deze ook. Het is dus niet zo dat ze niet kunnen worden gebruikt bij je examen. Succes volgende week!

Andere antwoorden (2)

Ik doe volgende week ook examen en ik ga de Prisma woordenboeken gebruiken, zijn erg recent en is allerlei varianten, ze zijn ook erg overzichtelijk.
Succes met je examens!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je een tweedehands woordenboek koopt, let er dan op dat het een druk van na 2005 is, anders staat de laatste spellingwijziging er niet in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding