Mag ik tijdelijk stoppen op het MBO?

Ik ben 18 jaar, in het bezit van een VMBO-G diploma, en volg nu een niveau 3 opleiding in het eerste jaar. Ik vind deze opleiding echter zo ruk, dat ik graag nu zou stoppen, eventjes gaan werken, en in september weer beginnen aan een andere opleiding. Mag dit volgens de wet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, je mag tijdelijk of geheel stoppen, vanaf 18 jaar heb je geen kwalificatieplicht meer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel voor je snelle antwoord! Dreigingen over een eventuele leerplichtambtenaar zijn in deze dus niet terecht? (Of ze hadden niet in de gaten dat ik net 18 ben geworden)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, je hebt niets meer met de leerplichtambtenaar te maken, probeer wel voor een betere toekomst een opleiding af te maken. Waarschijnlijk waren die "dreigingen"om je ertoe te zetten, door te gaan.