Wat zijn hulpstoffen?

Ik lees in mijn opleiding vaak het begrip kosten van grond- en hulpstoffen.
Ik weet nou wat grondstoffen, maar wat zijn in vredesnaam hulpstoffen?

Zijn kosten van hulpstoffen bijvoorbeeld bij boeken de vervoerskosten, en de huur van machines?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.4K

Antwoorden (1)

Hulpstoffen:Industriėle goederen, die niet fysiek in het eindprodukt overgaan maar wel bijdragen aan het tot stand komen van die eindprodukten, bijvoorbeeld smeerolie voor een machine.

Toegevoegd na 1 minuut:
hulpstof: Elke stof die in een formulering aan de werkzame stof(fen)wordt toegevoegd om de bruikbaarheid ervan te verbeteren of bij te dragen tot het bedoelde effect.
hulpstof: Stof die bij de productie gebruikt wordt maar geen bestanddeel is van het nieuwe produkt.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de verheldering.
Er is me toch iets onduidelijks.
Bijvoorbeeld de huur van een machine en de vervoerskosten, die dragen toch ook bij aan de draagbaarheid? Zijn dat ook hulpstoffen?