Mag ik stoppen met mijn opleiding?

In 2011 heb ik een eigen bedrijf opgezet, en ik zou hier graag fulltime voor willen werken. De inkomsten zijn zeer goed. Het probleem is, ik heb alleen een VMBO diploma, en ben geen 18.

Mag ik stoppen?

Zo niet, mag ik wel stoppen zodra ik 18 word?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je 18 bent mag je stoppen met school. Eerder mag ook maar dan moet je wel een havo- of vwo-diploma hebben of een diploma op mbo2-niveau. Toegevoegd na 3 uur: Een advies is echter om zo lang mogelijk door te leren. Nu zit je nog in de "flow" en op een later moment komen er allerlei redenen waarom dat een stuk moeilijker gaat. Dat je nu goede inkomsten hebt uit je bedrijf zegt helaas niets over de langere termijn (was dat maar zo, dan zouden er ook geen faillissementen zijn.) Als je voor een werkgever gaat werken en hij kan kiezen uit een groot aanbod mensen mét diploma voor een bepaald soort werk en zonder, dan is de keuze snel gemaakt. Mocht het eigen bedrijf op niets uitdraaien en mocht je bovendien geen werk vinden waardoor een uitkering noodzakelijk wordt, dan zal die uitkeringsinstantie er alles aan doen om je opleidingsniveau op te krikken. Want het is niet te verkopen aan de samenleving dat zij langdurig iemand "sponsoren" die "geen zin" had om door te leren terwijl hij wel de capaciteiten daarvoor had.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100