Economie en M&O in vakkenpakket, kan dat?

Hallo,
Mijn zoon moet dit jaar een vakkenpakket gaan kiezen voor Havo 4, en hij wilt NT doen met als extra vakken informatica, economie en M&O , maar hij had gehoord dat je als je deze 2 vakken extra wilt kiezen, dan je dan gemiddeld een 7 moet staan voor alle vakken, klopt dit?, of mag je gewoon deze 2 vakken doen ongeacht wat je er voor staan?

Gr Timo

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dat zou ontzettend raar zijn. Ik doe exact hetzelfde, en zit nu in examenjaar vwo. Als ik nu een 1 op het examen M&O of Economie haal, mag ik het gewoon schrappen van mijn cijferlijst, omdat mijn prestaties zijn als die van de eisen van een vwo'er. Ik geloof dus niet dat dit waar kan zijn, het werkt juist in uw zoons voordeel, gezien hij nu economie en/of m&o kan laten vallen, mocht het tegenvallen.

Ik zou nog wel even bij de school informeren. Soms worden extra vakken bij havo niet toegelaten omdat degenen die meer aankunnen, dan (volgens de logica van de school) ook vwo aankunnen. Dat hangt echter van de school af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het ligt aan de school(regels). Het beste kun je even informeren bij de mentor of een ander persoon op school die je kan helpen.