Ik ga van een MBO BOL opleiding naar een BBL. Hoe zit het met studiefinanciering, wat en wanneer evt. terug betalen?

Ik heb een jaar een mbo bol opleiding gedaan dit is me toch niet bevallen en wil nu een BBL opleiding doen. Hoe zit het met mijn ontvangen studiefinanciering van dit jaar, ik heb een basisbeurs, aanvullend en uitwonend. Dat ik mijn lening terug moet betalen begrijp ik. Maar hoe zit het met de andere bedragen, moet ik die terug betalen en wanneer? En wat als ik een overbrugging heb, maar toch tijdens die periode beslis een bbl te gaan volgen waardoor ik daar geen recht meer op heb. wanneer moet dat terug betaald worden?
Alvast bedankt (:

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
46K

Antwoorden (2)

Hierover kan je bijna niks terug vinden op internet maar omdat ik hetzelfde mee heb gemaakt zal ik uitleggen wat er bij mij is gebeurd.

Eerst kreeg ik (na het stoppen van m'n opleiding) een brief over terug betalen van m'n studie schuld. Dat heb ik toen gedaan omdat ik nog niet wist of ik bbl een opleiding ging volgen!

Paar jaar later toen ik m'n mbo4 bbl diploma had, kreeg ik een brief dat ik m'n studiegeld plus de betaalde rente terug kreeg. Ben gaan bellen met Ib groep en die zeiden dat als je binnen 10 jaar alsnog een diploma haalt, bol of bbl, je recht hebt op dat stuk eerder ontvangen studiefinanciering! Je krijgt alleen de jaren dat je bbl doet geen studiefinanciering!

Je kan voor de zekerheid even bellen met hun, maar dit is wat er bij mij is gebeurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
studie financiering krijg je niet, omdat je gaat werken,
infeite is dan de hele financiering van de overheid naar jou over omdat je zelf geld gaat verdienen, je verliest je ov en je geld, dan zal je alles zelf moeten betalen