Ik heb mijn MBO studie afgerond en wil verder met het HBO, hoe doe ik dit?

Ik heb enkele dagen geleden mijn MBO niveau 4 studie afgerond en wil verder op het HBO in september, maar hoe gaat het uitschrijving in zijn werking? Welke zaken moet ik allemaal regelen bij DUO?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Uitschrijven hoef je je niet te doen, na het behalen van je diploma op het MBO. Je moet je wel inschrijven op het HBO, op de opleiding die jou trekt. Als je bent aangenomen, vraag je studiefinanciering aan (dit kan met HBO al voor je achttiende).
Vervolgens betaal je je rekeningen voor de HBO opleiding, deze krijg je vanzelf (schoolgeld). Studiefinanciering en het reisproduct krijg je opgestuurd, als je de OV pas gaat gebruiken, vergeet hem dan niet te activeren van te voren. Lees meer in de bronnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, klopt.