Hoogleraar wordt je niet. Daar kun je voor gevraagd worden als je erg uitblinkt in je vak.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Na het hbo naar de universiteit en daar nog afstuderen in de chemie. Vervolgens promoveren.
Computoon
10 jaar geleden
kierkegaard47
10 jaar geleden
Dan ben je doctor in de chemie, en dat is nog lang geen hoogleraar. Vaak zal gepromoveerd zijn wel een minimale voorwaarde zijn, hoewel dat strikt genomen geen eis is. Maar als je hoogleraar wilt worden zonder gepromoveerd te zijn, dan moet je toch op zeer uitzonderlijke verdiensten kunnen bogen (en dan nog zal het vaak om een 'buitengewoon hoogleraarschap' gaan, denk ik).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze website kan ook verhelderend zijn:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoogleraar