Ik ben bijna klaar met mijn opleiding, maar weet niet waarin ik verder wil. Hoe kom je er nou achter, wat je leuk vindt??

Ik moet straks gaan werken of HBO gaan doen..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Als toevoeging op bovemstaande: ga in gesprek met de decaan van je school, die weet welke vragen ze moet stellen om zoiets te achterhalen en weet welke stappen je kunt nemen voor bijv een beroepentest. Ook heeft hij/zij vaak gegevens van de vervolgopleidingen die medestudenten hebben genomen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt!

Andere antwoorden (2)

Maak interesse testjes en beroepskeuzetest op internet, dit kan je een heel stuk op weg helpen!

Toegevoegd na 4 minuten:
Speur ook de sites van hoge scholen af en bezoek open dagen van scholen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je wel stage gelopen tijdens de opleiding die je nu hebt gedaan. Tijdens een stage kan je zien of je dat werk leuk vind.
Misschien kan je ook een vervolg opleiding gaan doen op het hbo.
En anders kun je kijken wat je leuk lijkt en ergens vragen of je dagje mag meelopen omdat je dat misschien wel leuk lijkt.