Is het verstandig om je tijdelijk uit te schrijven bij je studie en studiefinanciering stop te zetten?

Ik ga van februari tot september tijdelijk geen vakken volgen van mijn studie maar in september ga ik mijn studie weer vervolgen. Moet ik mij dan uitschrijven van mijn studie voor deze periode en mijn studiefinanciering en studenten ov-abonnement stopzetten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

U kunt uw studiefinanciering tijdelijk stopzetten. De maanden studiefinanciering waar u recht op hebt kunt u later weer opnemen. U ontvangt dan geen maandelijkse betalingen meer en u kunt de aanvraag later weer opstarten. Denkt u eraan dat u zich weer tijdig aanmeldt. Zie bron 1.

Hoe u de studiefinanciering stopzet leest u in bron 2.
Hoe u uw studentenreisproduct stopzet leest u in bron 3.
fisbel