Dat hangt ervan af wat is afgesproken in de stageovereenkomst. Die overeenkomst komt tot stand tussen de school en het bedrijf waar de stagiair stage loopt.

Het bedrijf stelt tijd beschikbaar voor begeleiding aan de stagiair, dat is ook wat waard. Die tijd kan niet aan het 'eigen' werk worden besteed terwijl dat eigen werk wel doorgaat.

Maar heel gebruikelijk is het echter niet dat het bedrijf de vergoeding krijgt. Wat wel voorkomt, is dat het bedrijf een eventuele stagevergoeding aan de school betaalt in plaats van aan de stagiair. Hiermee wordt ongelijkheid voorkomen tussen de stagiairs want het ene bedrijf zal een stagiair wel een vergoeding geven en een ander bedrijf niet.
Computoon
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, dat zal zelden of nooit voorkomen. Het bedrijf gaat een overeenkomst met de leerling aan, die in sommige gevallen een stagevergoeding van het bedrijf krijgt. De leerling leert door te werken bij het bedrijf, het is dus geven en nemen.