Hoe start in mijn eigen persbureau?

Wat komt hier allemaal bij kijken, en hoe start ik een eigen persbureau op?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Als jij een eigen persbureau wil starten dan ben je eigenlijk een freelancer die zich verhuurt aan kranten en dergelijke.
Je moet je dus officieel registreren bij je kamer van koophandel.

Verder is het belangrijk dat je een goede naam krijgt. Als persbureau verzamel je nieuws voor de media. Er zijn al heel veel andere (grote) persbureaus dus waarom zouden ze jou nemen? Maak dus een goed bedrijfsplan voor je ergens aan begint.
Heb je een journalistieke opleiding? Is geen must maar wel handig. Ook om serieus over te komen.
Zorg dat je feiten altijd kloppen en pas hoor en wederhoor toe. Zorg dat de media waar jij je nieuws voor levert je kent.

Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt!