Hoe kan ik bevestigen dat iemand daadwerkelijk de eigenaar is van een restaurant, bar of cafe?

Ik ben bezig met een webapplicatie voor restaurants, bars en cafes. De applicatie zal toegang geven voor eigenaren om hun drankmenu te beheren. Veel restaurants zullen automatisch worden toegevoegd zonder eigenaar , deze onbeheerde vestigingen kunnen later geclaimed worden.

Uiteraard moet ik hiervoor bevestigen dat iemand daadwerkelijk eigenaar is van de vestiging is of daar werkt. Hoe zou ik dit het beste kunnen doen? Een kvk nummer zou al helpen maar dit is informatie die ook terug te vinden is online.

Als ik de verkeerde persoon toegang zou geven om de pagina van een restaurant te beheren zou dit natuurlijk nogal negatieve gevolgen kunnen hebben.

Alle input is welkom.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Een kopie van de inschrijving KvK toont aan dat iemand eigenaar is van een horecagelegenheid.

Toegevoegd na 6 minuten:
Eigenaar, of in ieder geval een relatie heeft met de eigenaar zoals een bedrijfsleider.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een kopie van de inschrijving KvK toont aan dat iemand eigenaar is van een horecagelegenheid. Das interessant want als iemand nu dat kopie in handen heeft toont dat eigenaarschap aan... Iets klopt er niet.
paulus811
8 jaar geleden
Als iemand de kopie gebruikt die daar niet toe bevoegd is, is dat fraude. Maar de inschrijving bij KvK is wel een identificatiemiddel. Als jij een proefrit in een nieuwe auto maakt, maakt de dealer een kopie van je rijbewijs. Maar de dealer mag met die kopie natuurlijk niet de weg op. Ik schrijf ' kopie' omdat niemand een origineel zal opsturen of uploaden. Je moet met kopieën van dit soort documenten net zo zorgvuldig omgaan als het origineel. Maar kom gerust met een beter antwoord...
Het bekende uitsteeksel ( KVK) wat je zelf kan aanvragen . Of wat de eigenaar vh restaurant kan aanvragen of een kopie daarvan . Maar duur gecompliceerd en eigenaren of beheerders kunnen daar om hun moverende redenen niet graag ( altijd ) aan mee werken . Daarbij ze faxen je een uittreksel ?!!!? De indentiteit of dat de gene is die faxt is nog niet echt geleverd . Alternatief is : Iedere zaak heeft een bank rek ( pin ) daar zit een pasje bij en dat in combinatie met een legitimatie ( kopie ) of zien . Maar het blijft fraude gevoelig ook Vd gever ( de ondernemer ) maak een kopie legitimatie altijd ongeldig door er op te schrijven met deze kopie is alleen geldig voor ? Vraag anders kopie uittreksel met kopie legitimatie . Maar het nadeel van kopie uittreksel is dat het ook nep kan zijn .Of je zou zelf een uittreksel moeten opvragen € :(. Succes