als ik mijn huidige HBO studie (1e jaar) het volgende jaar omzet naar deeltijd (wegens pers. omstandigheden), krijg ik dan nog studiefinanciering?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het vreemde is dat het een ja en nee antwoord is. Bij de ene opleiding krijg je het wel naast je baan (die bij deeltijd verplicht is) de andere opleiding niet. Het lag aan welke opleiding er in trek was enz.
Dus opleiding die door velen gevolg wordt krijgt het niet
En vica versa
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij is het niet verplicht om een baan te hebben bij deeltijd.
Carrieretijger.nl zegt het volgende: Bij deeltijdstudies is het lang niet altijd verplicht een baan in de richting van je opleiding te hebben. Je kunt ook in deeltijd studeren als je een opleiding wilt combineren met het ouderschap of andere activiteiten in je leven. Er zijn echter deeltijdstudies waar het wel verplicht is om een relevante functie (vaak van 20 uur of meer) naast de opleiding te hebben. Dat zijn vaak deeltijdstudies die speciaal ontworpen zijn voor mensen die al werkervaring hebben en die zich nu verder willen ontwikkelen in een bepaalde richting binnen hun werkterrein. Hoe kom ik er achter of ik stufi krijg of niet?
Je hebt recht op studiefinanciering als je een voltijd- of duale studie doet. Wat een duale studie inhoudt lees je hier: http://www.carrieretijger.nl/opleiding/ho/varianten/duaal