Waar kun je een klacht indienen over de leerkracht over je zoontje?

Tot meerdere keten eerst mijn zoontje op school door een leerkracht hardhandig vastgehouden, zo hard dat de vingerafdrukken zichtbaar zijn in de nek en arm.

Toegevoegd na 1 minuut:
Over = van

Toegevoegd na 3 minuten:
Keten = keren
eerst = is
excuus voor de taal vaardigheid, ik doe dit via de smartphone...

10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Zorg voor bewijsmateriaal, zoals een foto of dergelijke, of ga er mee naar de huisarts, dan heeft deze het ook kunnen zien en mogelijk vaststellen. Verder heeft de school mogelijk een klachtcommissie, anders kan het zijn dat er een regionale klachtcommissie is. Je kunt eventueel ook de hulp inschakelen van een vertrouwensinspecteur, deze is onafhankelijk en kan je mogelijk ook hulp bieden bij het indienen van een klacht. Zie bron voor aanvullende informatie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Waarom niet eerst rustig bespreken. Natuurlijk mag de leerkracht zichzelf niet verliezen in agressie, maar misschien is het zoontje wel een bloed-onder-de-nagels-vandaan-haal kind.
Dan moet er ook rustig met het kind gepraat kunnen worden, zonder dat iedereen meteen op zijn achterste benen staat.
Antoni
10 jaar geleden
De eerste stap lijkt mij een gesprek met de leerkracht, daarna misschien naar het hoofd van de school, als dat dan nog nodig is.

Andere antwoorden (1)

Maak van de afdrukken een foto en ga ermee naar het hoofd van de school.
Dan heb je een bewijs van de aanpak en kan er (in alle rust) over gesproken worden.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies, niet meteen heisa maken, gewoon een foto als bewijs en rustig gaan babbelen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vergeten: +
Antoni
10 jaar geleden
De eerste stap lijkt mij een gesprek met de leerkracht, daarna misschien naar het hoofd van de school, als dat dan nog nodig is.
Ivana
10 jaar geleden
Antoni, misschien heb je gelijk, maar een leerkracht die doordraait op het gedrag van een kind heeft ook begeleiding en hulp nodig. Ze hoeft niet meteen bestraft te worden. Het schoolhoofd is wel verantwoordelijk voor het gedrag van de leraren en moet daar minstens van op de hoogte worden gesteld.